Sälj och service

Hos oss på sälj- och serviceavdelningen arbetar vi varje dag med att besvara våra kunder frågor, allt ifrån tekniska funderingar till offerter och lösningsförslag. Att samtala med kunder oavsett om det sker via telefon, fysiskt eller annan digital media så är det alltid lika inspirerande att vara en del av lösningen för kunden.

Ansökan hittar du längre ner på sidan.

Mikael.N

Mikael Näslund, Regionssäljare

6 månader på värmebaronen


Vad fick dig att börja jobba här?
- Jag blev kontaktad av en rekryterare som visste att jag var mellan två jobb. Han förklarade jobbet som innebär mycket frihet under ansvar, då nappade jag direkt.

Hur ser en dag ut på jobbet?
- En dag på jobbet ser ut så att man åker ut till kunder. Vilket kan då vara antingen installatörer, grossister eller konsumenten själv på olika besök för att visa dem produkterna som vi har, offerera eller servicebesök. Sen svarar jag på mycket mail, tar telefonsamtal och bokar in visningar.

Vad är det bästa med ditt jobb?
- Det är att jag får ta ansvaret som krävs och sköta mig lite själv, vilket jag brinner för, Man jobbar lite som att man är sitt eget företag i företaget. Det är roligt se resultatet, att man är med och påverkar hela kedjan. Men det bästa är att personalen på Värmebaronen är otroligt hjälpsamma och man håller vad man lovar varandra. Det är härlig laganda. Laget före jaget.

Vad tycker du om Värmebaronen som arbetsgivare och arbetsplats?
- För det första tycker jag det är jättehög kompetens. Man har gjort bra val. Det är ordning och reda. Rent och snyggt hela vägen, på alla avdelningar. Det är bra balans i ledarskapet med ödmjukhet och tillit på oss anställda.

Manilla

Manilla Carlsson, Exportsäljare

1 år på värmebaronen


Vad har du för bakgrund?
- Jag har arbetat som säljare sedan 20 år tillbaka, inom olika branscher framförallt industrin. Jag är utbildad ekonom, vilket jag har haft stor nytta av som säljare i olika roller. Kundrelationer och marknadsföring ligger mig varmt om hjärtat.

Hur ser en dag ut på jobbet?
- Den varierar verkligen från dag till dag, men framförallt har vi en daglig kontakt med våra kunder. Jag besöker våra distributörer för att hjälpa dem med olika frågeställningar och utbildar deras säljare och konsulter i våra produktområden. Vi planerar hela tiden framåt, och fokuserar mycket på utbildningar för våra kunder.

Vad är det bästa med ditt jobb?
- Att mitt jobb är väldigt varierande, att både få vara ute och träffa våra kunder på deras marknader men även att ha ett kontor att gå till med kollegor. Det är bra variation.

Vad tycker du om Värmebaronen som arbetsgivare och arbetsplats?
- Det är en harmonisk stämning med högt i tak, det märks att man kan göra sig hörd och att man blir lyssnad på. Det är en gemytlig stämning och man känner sig verkligen välkommen när man kommer som ny.

Patrik

Patrik Palmgren, Regionssäljare

4 år på värmebaronen


Hur ser en dag ut på jobbet?
- Jag stiger upp och åker ut och besöker kunder, det är ju den största delen av jobbet. Framförallt installatörer och pratar om våra produkter, men även på offertbesök där vi tillsammans med installatörer besöker konsumenter. Sen är det en del administrativt, följa upp offerter och leta nya kunder.

Vad är det bästa med ditt jobb?
- Det är att träffa mycket människor, det är väldigt varierande. Sen trivs jag väldigt bra med mina kollegor, det är en bra grupp och det funkar jättebra.

Vad tycker du om Värmebaronen som arbetsgivare och arbetsplats?
- Det funkar bra tycker jag! Det är frihet under ansvar, då jag skriver min dag själv så att säga. Även om man åker själv så har man ändå stöd från kollegorna på kontoret och supporten.

Nicholai

Nicholai Hansén, Innesäljare

Nyanställd på värmebaronen


Vad fick dig att börja jobba här?
- Det var en liten tuff period för mig, då Corona slog till och jag fick gå från mitt gamla jobb. I samma veva flyttade jag ner till Skåne. Då fanns det en ledig tjänst på Värmebaronen, så sökte jag för att jag kände att det kunde passa mig.

Hur ser en dag ut på jobbet?
- Det börjar med att man kommer in, läser av alla mail som har kommit in så att man får ett hum över vad som väntar. Sen är det bara på med headsetet, ta samtal och beta av mailkorgen.

Vad tycker du om Värmebaronen som arbetsgivare och arbetsplats?
- Det är en platt organisation, man kan gå in till VD’n och komma med förslag på förbättringar eller liknande. Man blir sedd och hörd, vilket är viktigt för mig. Sen är det väldigt gemytlig stämning bland alla kollegor.

Niklas

Niklas Backman, Försäljningschef

2 år på värmebaronen


Hur skulle du beskriva ditt ledarskap?

Mitt ledarskap skulle jag beskriva som öppet och inbjudande till dialog. Jag tror mycket på delaktighet och högt till tak. Jag är av den övertygelsen att varje individ bidrar med olika positiva egenskaper i en process och att ingen individ är starkare än en grupp. Att arbeta med att stärka positiva egenskaper och stötta i förbättringsarbete är något jag lägger stort fokus på och där är ledarskapet och dialogen med närmaste chef det som bidrar till individens utveckling.

Att målet för mitt ledarskap är samsyn är också något jag siktar på, att alla medarbetare förstår vart vi är på väg samt varför vi driver mot olika nyckeltal. Att den enskilde personen skall känna igen sina mål, handlingsplaner och hur dennes arbete bidrar till att nå företagets övergripande mål.

Jag trivs i en strukturerad miljö och tror på kontinuerlig feedback för att vi löpande skall verka i en kreativ, produktiv och positiv miljö. Det som format mig till den person och det ledarskap jag har är nog ledorden Etik & Moral, jag tror på att sanning och affärsmannaskap slår allt, på lite längre sikt. Att bidra till att vi strävar mot ett bättre samhälle, en mer rättvis miljö och människors lika värde är för mig självklart.

Jag känner mig trygg i ledarskapet och mig själv vilket speglar min personlighet och attityd, detta har över tid gett mig erfarenheten i att lyssna in mina kollegors tankar och ideer, skapa ett öppet klimat och beslutsamhet i målarbetet.

Susanne Olsson

Susanne Olsson, Support & Service

16 år på värmebaronen
Vad har du för bakgrund?

- 2-år på El-teleteknisk utbildning på gymnasiet. Har sedan dess nästan alltid arbetat med teknik och elektronik.

Hur ser en dag ut på jobbet?

- Jag vet aldrig riktigt vad som kommer att ske. Jag brukar börja med att läsa mina mail och svara på supportfrågor. Installatörer ringer med frågor om allt från hur man kör igång en nyinstallerad panna till att de vill ha hjälp med felsökning på en 25 år gammal produkt.

Vad är det bästa med ditt jobb?

- Att jag kan hjälpa installatörer att göra ett bra  jobb ute hos sina kunder. När jag får höra: Ja! Nu funkar det. Det ger en energikick och att jag lär mig nya saker hela tiden.

Vad tycker du om Värmebaronen som arbetsgivare och arbetsplats?

- De är väldigt måna om sin personal. Vi är ett gott gäng och det är lätt att få hjälp av vem som helst oberoende av vilken avdelning man jobba på.